zaterdag 17 april 2010

Heerlijke ochtend





Mauro met de kletsnatte vos




De foto's spreken waarschijnlijk al voor zich. Vanmorgen een geweldige ochtend gehad. 's Morgens vroeg weer verzamelen hier vlakbij. Het beloofde een mooie dag te worden. Toen ik vanmorgen met Mauro in het veld liep te drijven heb ik nog meer dan anders genoten van de schitterende natuur. Het was behoorlijk mistig, maar de zon probeerde er doorheen te komen, dit was echt een prachtig gezicht. Aan het einde van het veld was een sloot, ik stuurde Mauro over water richting de geweren. Plots hoorden we een groep ganzen, vlak voor ze in het zicht kwamen zochten wij dekking om zo min mogelijk op te vallen. Mauro was al aan de overkant dus ik besloot hem daar te laten zitten. Dit deed hij keurig. Het was een mooi gezicht zoals je op de laatste foto kunt zien.
Na dit avontuur vertrokken we naar een bosje verderop om dat bosje nog even door te zoeken met de twee honden. Op zoek naar de vos. Na een minuut of 10 hoorden we een schot en Mauro kwam terug met een vos! Het is ons weer gelukt. Hij moest een stukje zwemmen om hem te kunnen brengen, ik kon nog snel even een foto maken van Mauro met de kletsnatte vos.
Na dit alles nog even op de ganzen geweest, was ook super. Hij heeft erg goed werk laten zien. Ben weer erg trots op hem!
Na de ganzen zijn we nog even naar het strand geweest om hem even te "wassen". Daar heb ik de bovenste foto gemaakt.
's Middags hebben we lekker van het zonnetje genoten in de tuin. Van mij mag het mag wel even zo blijven, heerlijk.

1 opmerking:

Marly zei

Wat een prachtige foto's !!!
Mauro is een echte kanjer, geweldig
Hopelijk heeft onze kreukel straks ook zo'n jachtpassie
Geniet van jullie weekend en het heerlijk voorspelde weer !!!