zaterdag 17 oktober 2009

Jachtweekend


Wat een weekend! Vanmorgen vroeg mee geweest zoals bijna ieder weekend op de eenden, ganzen en duiven. Het was een heerlijke ochtend. Mauro was niet zo heel goed in vorm, ganzen halen ging super maar de rest vond ie soms wat te min.... Uiteindelijk komt alles wel netjes binnen alleen haalt ie onze lokgans nog weleens van zijn stokje...we hebben er wel om kunnen lachen! Tussendoor heb ik even paardgereden en 's middags was ik uitgenodigd voor de fazantenjacht. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt dus was best een beetje zenuwachtig. Er waren vijf jagers en 1 andere hond. Alle hoop was op onze Mauro gevestigd! Tsja nu nog waarmaken. Het veldwerk train ik wel af en toe maar niet echt heell erg regelmatig. Bij het bietenveld aangekomen schrok ik me rot, wat een megaveld!!! Eerst het veld in stukken verdeeld en daarna lopen maar. We hebben bijna 3 uur door de bieten gelopen, we zijn helemaal gesloopt, maar GAAF was het zeker!! Mauro heeft zijn kwaliteiten bewezen, iedereen was dolenthousiast over het werk dat hij liet zien. Hij heeft zeker tien keer super voorgestaan en rustig gewacht op mijn commando om te flushen. En daarna aporteren maar! Wauw wat een ervaring, echt super! Nu is het wachten op een volgende uitnodiging, maar naar alle waarschijnlijkheid laat dit niet lang op zich wachten.
En nu ga ik lekker met Mauro op de bank, ben gesloopt.

1 opmerking:

Tina en Jaap zei

Wat een knappe man he!